fredag den 14. september 2012

Lys og skygger

Her til aften opdagede jeg hvor mange skygger, der er på mit værelse, når belysningen er lav. Lige inden kameraet løb tør for strøm, fik jeg lige taget et par billeder i inspirationens stund. Det grumsede ved billederne er ikke på grund af ringe billedkvalitet, tværtimod er det pga. den lave belysning.
  Skygger kan både afspejle en som man er, men nogle gange forvrænger de éns udseende. For eksempel det sidste billed -sådan sad jeg ikke, men lys-vinklen forvrængede min stilling.
   I dansk (i skolen) har vi arbejdet meget med skygger i litteraturen. I norden er skyggen jo en dårlig ting. At stå i skyggen for andre mv. Når man (som en person fra skandinavien) ser et billed af person belagt med en masse skygger, er det oftest et mørk, trist og dystert billed. Men vis personen står i et mindst 30 graders varmt land i skyggen, er det noget helt andet, for der søger folk skyggen. Skyggen er en positiv ting.

Hvordan tolker I billederne?

6 kommentarer: