lørdag den 6. april 2013

Lækker chokoladedelikatesse -Meget let at lave!

Disse lækre chokolader kan frembringe smil på læberne. Til dels fordi de smager godt, men også fordi de er super lette at lave. De kræver på ingen måde ekspertise i madlavning eller konditori, dog skal man være opmærksom på, man tempererer chokoladen rigtigt for at sikre sig at chokolade blive blank og har det lækre, sprøde knæk, når man bidder den over. Portionen i følge opskriften er meget stor, og jeg, som kun lavede halv portion, fik over 20 stykker.
Ærligt talt har jeg ingen idé om, hvor lang tid det tog mig at lave dem, da jeg lave to andre varianter af chokolade samtidigt. Men jeg vil skyde på omkring en times tid.

Ingredienser:

100 g mørk eller mælkechokolade(som man nu bedst kan lide), hakket eller som knapper

1/3 dl piskefløde

100 g rosiner

100 g knækkede pekannødder (Jeg brugte usaltede peanuts, da jeg ikke havde andet, og det fungerede godt. Jeg tror, at man kan bruge lige den slags nød, man foretrækker.)

200 g mørk eller mælkechokolade, (som man nu bedst kan lide) hakket eller som knapper til overtræk.

Sådan gør du:
1) Smelt 100 g chokolade. Tilsæt fløde, rosiner og nødder og rør det godt sammen.
2) Brug en ske eller teske til at 'forme' dem med, og læg dem på et stykke bagepapir. Der skal de have tid til at stivne.
3) Temperer 200 g chokolade, og dyp hver klynge i det. Skrap det overskydende chokolade af på kanten, så de ikke bliver for tunge, og lad dem stivne. Og værsgo så har du en lidt til den søde tand!♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar