tirsdag den 30. juli 2013

16 år og ikke en forskel

Er hermed fyldt 16 år. Det gjorde jeg faktisk i går, og jeg føler ikke en forskel fra i forgårs og til i dag. Og hvorfor skulle jeg også det? Jeg indrømmer, at jeg har et anstrengt forhold til min fødselsdag, fordi jeg synes, det er noget pjat og oppylret fis. 
      Jeg kan ikke lide, når folk spørger om, hvad jeg skal lave på dagen, og om jeg ikke skal invitere hele familien, for det kunne være så hyggeligt? Jeg elsker min familie meget højt, men jeg har ikke lyst til arrangere store familiefester, da jeg ikke føler mig tilpas med at være midtpunkt for mange mennesker i en hel dag. Jeg får også ofte spørgsmål om, hvorfor jeg ikke arrangerer noget for at få kage og gaver? Ja, det er faktisk et ganske simpelt svar: Jeg mener ikke, at jeg mangler noget. Jeg har i forvejen alt, hvad jeg ønsker mig. Venner og familie. Hvad tøj og andre genstande angår, kan man da selvfølge ønske sig noget, men hvis der ikke er noget jeg virkelig brændende ønsker mig, vil jeg ikke skrive det på listen, fordi jeg ved med mig selv, at jeg vil miste interessen for det med tiden. 
       Jeg foretrækker at dagen er så 'normal' som muligt. Jeg kan godt lide at have lidt ekstra familie-tid, hvor vi kan spille spil og spise et stykke kage, hvilket vi ikke gør så tit. Eller noget i den stil.
       Selvom mit forhold til min egen fødselsdag er lidt anstrengt, fik jeg en dejlig rolig dag i går, ligesom jeg gerne ville have. Håber I nyder det lækre sommervejr. Knus herfra!
     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar